2015. június 26., péntek

156 # Tökmaglisztes pogácsa





Hozzávalók

50 gramm tökmagliszt
350 gramm teljes kiőrlésű liszt
30 gramm élesztő
2 tojás
+ 1 tojássárga a kenéshez
6-7 evőkanál natúr joghurt
1 teáskanál só
200 gramm vaj (2x100g felosztásban!)
30 gramm napraforgómag (elhagyható)
tetejére ízlés szerint köménymag, szezámmag


Elkészítés

A dm-ben vásároltam egy doboz tökmaglisztet, az oldalán volt egy recept, ami megtetszett.

Követtem is a receptet lépésről lépésre és egy kemény, száraz, ehetetlen pogácsa lett a végeredménye.

A dolgot nem hagytam annyiban, és gondoltam megyek a saját elképzelésem után. Így újból nekiálltam, a receptet kicsit átvariáltam, és puha, ízletes, nagyon finom pogácsa lett a végeredmény:)

Hogy készült?
A tökmaglisztet, teljes kiőrlésű lisztet, élesztőt, tojásokat, joghurtot, sót, 100 gramm vajat és a napraforgómagokat összegyúrtam, majd 1 órát kelni hagytam.
Vékonyra nyújtottam, a másik adag 100 gramm vajat vékony csíkokra vágva eloszlattam az egész tésztafelületen, majd harmadolva behajtottam és alját, tetejét is ráhajtottam. Fél órára félreraktam pihenni.
Ezután kicsit gyúrtyam rajta, hogy a vaj szétosztódjon, és a tésztát vastagon hagyva kinyújtottam (mert felfele nem dagad sütés közben, csak oldalra), majd kiszaggatam, tetejét megkentem tojássárgával és rászórtam a magvakat.  180 fokon 35-40 percig sülni hagytam.



Forrás

A tökmagliszt oldalán olvasható receptet használtam alapötletnek, több teljes kiőlésű lisztet, joghurtot és vajat használva.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése